Schildpaddenstrand : Sukamade - Reisverslag uit Rembang Lor, Indonesië van Inge Van den Branden - WaarBenJij.nu Schildpaddenstrand : Sukamade - Reisverslag uit Rembang Lor, Indonesië van Inge Van den Branden - WaarBenJij.nu

Schildpaddenstrand : Sukamade

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 Augustus 2014 | Indonesië, Rembang Lor

Dinsdagmorgen om 9.30u vertrokken, op weg naar Sukamade, het schildpaddenstrand! Eerst 1 u gewone baan door de dorpjes, nog een laatste WC stop en dan duiken we de kleine landweggetjes in. Langs kleine dorpjes, over soms erg hobbelige wegen gedurende nog eens 1 u. Dan de rijstvelden doorkruisen en weer langs smalle, wel rechte wegen, door de dorpjes. Uiteindelijk komen we aan een plantage van cacao, rubber en palmsuiker, hier kunnen we het proces zien hoe ze bruine suiker maken. Brent en Wim mogen ook proberen om in een palmboom te klimmen, het lukt hen, maar Brent schuift er nogal hardhandig uit... Pijnlijke schouder als gevolg! Dan picknicken we op het strand en trekken we voor 2 u de jungle door! Over heel hobbelige wegen, door putten en kuilen! Annelien, Lena en Wim rijden een stukje bovenop de jeep mee, terwijl Brent en ik te voet gaan. Een heel avontuur!
Een sober logement, een sobere maar lekkere maaltijd en dan is het om 19.30 u tijd om naar het strand te gaan! Na een uurtje wachten(of slapen) kwamen ze zeggen dat er een schildpad gezien was... Met z'n allen 2 km lopen naar de andere kant van het strand, daar weer kwartier wachten... Uiteindelijk mochten we naar de schildpad gaan kijken! Ze heeft geen eieren gelegd, was waarschijnlijk ziek, we hebben foto's mogen nemen en zijn ze dan gevolgd tot ze terug de zee in ging! Wat een ervaring, een ongekende emotie... Om middernacht kunnen we in ons bedje kruipen, woensdag terug vroeg op, om 7 u!

• 21 Augustus 2014 - 13:28

Boekie2:

Hey Inge,

Leuk om jullie reis te kunnen volgen. Ik zou zo mijn valies willen pakken en afkomen.

Groetjes uit Beveren.

Hilde